Ο Αρχιτέκτονας Λίνος Τριανταφυλλίδης εφ όλης της ύλης για την αναστήλωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης [ΒΙΝΤΕΟ]

Για το εμβληματικό κτίριο-μνημείο του 1ου Δημοτικού σχολείου στην Κύμη ο Αρχιτέκτονας Πολεοδόμος, χωροτάκτης κ. Λίνος Τριανταφυλλίδης είναι ένας από τους πολλούς Κυμαίους, που από την πρώτη στιγμή το 2014, που κάηκε το σχολείο βάζουν στόχο ζωής την αναστήλωσή του.
Ο κ. Τριανταφυλλίδης με δική του πρωτοβουλία καταφέρνει να δημιουργήσει μια εθελοντική ομάδα μελέτης και να την συντονίσει ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες ανακατασκευής του καμένου σχολείου.
Το καλοκαίρι του 2014 από την τεχνική υπηρεσία της πολεοδομίας συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία της αρχικής αποτύπωσης του κτιρίου. Στη συνέχεια με την ανιδιοτελή βοήθεια από συντοπίτες μηχανικούς, ανέλαβε το τοπογραφικό ο κ. Παπασταματίου, τη γεωλογική μελέτη ο κ. Αναστάσιος Βελισσαρίου και ο Χαλκιδέος μηχανολόγος μηχανικός κ. Μπενέτος προσέφερε την μελέτη των μηχανολoγικών.
Έτσι το Φεβρουάριο του 2015 ο κ. Τριανταφυλλίδης, παρουσίασε στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου στην Κύμη, τις μέχρι τότε μελέτες ενώ τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, η αρχιτεκτονική μελέτη κατατέθηκε στον Δήμο Κύμης Αλιβερίου , στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο Πολιτισμού διότι ως γνωστόν, το κτίριο είναι χαρακτηρισμένο, ως Νεότερο Διατηρητέο Μνημείο.
Να επισημάνουμε ότι τότε ο κ. Τριανταφυλλίδης κλήθηκε να ανασυστήσει τον φάκελο της μελέτης και των λοιπών εγγράφων όπως κι έπραξε. Ακολούθησε η διαδικασία των εγκρίσεων των μελετών και εκπόνησης λεπτομερειών ώσπου το Φεβρουάριο του 2018 ξεκινάει η διαδικασία της έγκρισης από το κεντρικό Συμβούλιο νεότερων μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Μετά την έγκριση των μελετών υποβλήθηκε ο φάκελος για αδειοδότηση στην πολεοδομία η οποία τον Ιούλιο του 2018 εξέδωσε την άδεια δόμησης. Κατά το διάστημα των εγκρίσεων των μελετών, ο δήμος συμπαραστάθηκε με την ενεργό παρουσία της πολιτικής του ηγεσίας, του Δημάρχου κ. Αθανάσιου Μπουραντά, του αντιδημάρχου κ. Αλέξανδρου Θεοδώρου και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων, τόσο για την επιτάχυνση των διαδικασιών όσο και για την εξεύρεση πόρων χρηματοδότησης την οποία και ανέλαβε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ενώ την εκτέλεση του έργου  ανέλαβε ο Δήμος.
Επιβλέπουσα αρχή του έργου είναι η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, ενώ σαν ειδική σύμβουλος έχει οριστεί η κα Αναστασία Φλωρίδου Αρχιτέκτονας μηχανικός πολεοδόμος, η οποία επιλέχθηκε κατ’ απαίτηση του Υπουργείου Πολιτισμού λόγω της σοβαρής και εξειδικευμένης εμπειρίας που διαθέτει. Παραδειγματικά να αναφέρουμε πως η κα Φλωρίδου ήταν η Υπεύθυνη εκ μέρους του Υπουργείου
Εξωτερικών, των έργων και για τις δύο Συνόδους Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Ρόδο και στην Κέρκυρα. Στην Ρόδο για το Κάστρο των Ιπποτών και στην Κέρκυρα για το Ανάκτορο των Αγίων
Μιχαήλ και Γεωργίου, το Αχίλλειο και την υπογεφύριο αίθουσα καθώς και στην Αθήνα για το Ζάππειο Μέγαρο.

 Ο Αρχιτέκτονας κ. Λίνος Τριανταφυλλίδης δηλώνει στην κάμερα του expressevia.gr 


Ο κ. Λίνος Τριανταφυλλίδης  φανερά συγκινημένος μεταξύ άλλων μας αναφέρει : 

 Πρόκειται για την αποκατάσταση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κύμης, ύστερα από την καταστροφική πυρκαγιά της 4.4.2014, μετά από λειτουργία εκατόν δέκα ετών που στάθηκε μοιραία για το κτίριο και αφάνισε μαζί με την σκεπή τα πατώματα τις πόρτες και όλο τον εξοπλισμό ένα ισχυρό τοπόσημο για την περιοχή δεμένο με την ιστορία του τόπου από τον οποίο αποφοίτησαν γενιές παιδιών.  Ανέθρεψε τις ελπίδες και τα όνειρα, ζυμώθηκε με τους πόθους και τις αγωνίες των Κυμαίων από το 1904 που τέθηκε σε λειτουργία . Αν εξαιρέσει κανείς το διάστημα της γερμανικής κατοχής κατά το οποίο είχε μετατραπεί σε διοικητήριο της γερμανικής δυνάμεις κατοχής, προσέφερε απλόχερα στους χώρους του στην διαπαιδαγώγηση.

 
 Κατασκευασμένο στο πιο επίκαιρο σημείο της περιοχής με θέα το Αιγαίο και αντίκρυ στην καταπράσινη κοιλάδα ήταν η χαρά των παιδιών των καθηγητών των γονιών και όσων το επισκέπτονταν. Συμμετείχε σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής του τόπου παρέχοντας με την άνεσή του, τον εύστοχο σχεδιασμό του, τις κλασικές αναλογίες του και τις ψηλοτάβανες αίθουσές του το απαραίτητο περιβάλλον για έμπνευση στοχασμό και μάθηση.
 
Σήμερα βαριά λαβωμένο ζει στις καρδιές μας και περιμένει την φροντίδα μας .
 
 Αυτή η αίσθηση του μοιραίου, του τετελεσμένου μπορεί και πρέπει να αρθεί. Τα
απομεινάρια του θησαυρού αυτού μπορούν και πρέπει να ανασυντεθούν σε μια ολότητα.
 
 Τέλος ο κ. Τριανταφυλλίδης μας εμπιστεύτηκε και μοιράστηκε μαζί μας τα συναισθήματα του τα οποία κατέγραψε ως εξής :

ΑΝΤΙΚΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΜΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 
Σ αυτό το σημείο θα ΄θελα να σας εκφράσω τα προσωπικά μου
συναισθήματα όταν πρωτοαντίκρισα το καμένο σχολείο, που βαριά
λαβωμένο ζει στις καρδιές μας και περιμένει την φροντίδα μας .
 
Αυτή η αίσθηση του μοιραίου, του τετελεσμένου μπορεί και πρέπει
να αρθεί. Τα απομεινάρια του θησαυρού αυτού μπορούν και πρέπει
να ανασυντεθούν σε μια ολότητα. Αυτό προσπαθούμε αυτό οφείλουμε να κάνουμε. Αυτό είναι το χρέος μας. Για τα παιδιά, για τον τόπο, για όλους μας.
 
 Παραθέτουμε τους στοίχους που ενέπνευσε η θέα του καμένου
σχολείου στον κ. Τριανταφυλλίδη μόλις μετά την πυρκαγιά :
 

Η φωνή των δοκαριών

 
Καμένα δοκάρια σε αδειανούς σχολικούς τοίχους, είναι βαριά
θύμηση.

Χάσκουν τα θηκάρια τους. Οι φωλιές τους άδειασαν .

Κι όμως μας καλούν .

Στόματα ανοιχτά κραβγάζουν την απόγνωσή τους:

Δεν μπορεί να μείνουμε κουφάρια! Η ζωή ξεχείλιζε εδώ!

Στ᾿ αφτία μας, ταρακουνούσαν το είναι μας, τα ποδοβολητά
παιδιών, γονιών, καθηγητών, γενιές ολάκερες.

Μαζί μας έπλαθαν τα όνειρά τους. Ακούγαμε στο μάθημα τους
χτύπους της καρδιάς τους

Σαν σήμαινε το διάλειμμα νοιώθαμε το ποδοβολητό τους . 

Και το κάναμε να είναι όσο πιο στέρεο για να βγουν στο παιχνίδι.

Χαιρόμασταν από μακριά τα τιτιβίσματά τους.

Πόσα χρόνια πάνε θεέ μου... Γίναμε κιόλας εκατόν δέκα χρονών.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια