Αλεξάνδρα Θαλασσινού : Ανοιχτή επιστολή προς υπ. Παιδείας «Γιατί λέμε όχι στην αξιολόγηση…»



Η κα Αλεξάνδρα Θαλασσινού, ως Δασκάλα Αντιπρόεδρος Συλλόγου Εκπ/κών Πρωτ/μιας Εκπ/σης Εκπ/κής Περ/ας Κύμης Μέλος του ΔΣ του Κοινωνικού Πολύκεντρου της ΑΔΕΔΥ απέστειλε ανοιχτή επιστολή στην Υπουργό Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως με θέμα «Γιατί λέμε όχι στην αξιολόγηση…» .

Αναλυτικά η επιστολή :

Δυστυχώς η Υπουργός Παιδείας, με το άνοιγμα των σχολείων φέτος, πριν καλά-καλά χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, έστειλε στα σχολεία το ΦΕΚ 4189/10-09- 2021 ζητώντας επίμονα από τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν το Ν. 4823/2021 («Αναβάθμιση σχολείων, ενδυνάμωση εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»)και να συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης.

Μάλιστα προσπάθησε να μας απειλήσει με «επιβολή κυρώσεων» μέσω εγκυκλίου του Γενικού Γραμματέα, του κ. Κοπτσή στις 16-09-2021…Εντούτοις, οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε, δεν υποκύπτουμε στις απειλές του Υπουργείου και συμμετέχουμε ενωμένοι, συντονισμένοι και πολύ δυναμικά στην απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία που κήρυξε έγκαιρα και ομόφωνα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας! Καμία από τις «κυρώσεις» με τις οποίες μας απειλεί το Υπουργείο δεν μπορεί να επιβληθεί στους συμμετέχοντες στην νόμιμη απεργία-αποχή οι οποίοι έχουν ξεπεράσει το 90% πανελλαδικά! Και όσο θα συνεχίζονται οι γενικές συνελεύσεις και οι ενημερώσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους γονείς, το ποσοστό θα αυξηθεί έτι περαιτέρω!

Τρομοκρατημένη ως εκ τούτου η σκληρά νεοφιλελεύθερη και ακροδεξιά αυτή κυβέρνηση(που ωφελεί τα ιδιωτικά συμφέροντα, το έχει αποδείξει άλλωστε και με την εξίσωση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων με αυτά των κολεγίων!!) από τη μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση, έσυρε άρον-άρον την Πέμπτη 30-09-2021 το μεσημέρι τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους εκπαιδευτικούς στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών… Η Υπουργός Παιδείας και ο Υπουργός Οικονομικών ζήτησαν κατεπειγόντως να εκδικαστεί η αγωγή τους εναντίον των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών(ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ)….Εκδικάστηκε λοιπόν και βγήκε παράνομη αλλά όχι καταχρηστική…Και μέχρι να τελεσιδικήσει η έφεση που άσκησε η ΔΟΕ(τον Ιανουάριο του 2022) η συμμετοχή όλων μας στην απεργία-αποχή είναι εντελώς νόμιμη και κανείς δεν μπορεί να επιβάλει κυρώσεις εναντίον μας…Δε σκύβουμε το κεφάλι, δεν τρομοκρατούμαστε ούτε από τις δικαστικές μάχες ούτε από την άγρια καταστολή και την ωμή βία που δεχτήκαμε ως εκπαιδευτικοί από την κυβέρνηση στην μεγαλειώδη ειρηνική πανεκπαιδευτική πορεία την Παρασκευή 01-10-21 στο Σύνταγμα…Επιπροσθέτως σήμερα, το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε ομόφωνα να κηρύξει απεργία-αποχή από την αξιολόγηση…

Τα «επιχειρήματα» με βάση τον αντεργατικό Ν. 4808/2021 του κ. Χατζηδάκη με τα οποία το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε την απεργία μας παράνομη είναι ότι δε μερίμνησαν οι ομοσπονδίες για τη διάθεση προσωπικού ασφαλείας στα σχολεία(κάτι το οποίο καταρρίπτεται διότι ισχύει για άλλες δημόσιες δομές όπως πχ δημόσια νοσοκομεία, δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης, κτλ), ότι λήφθηκε η απόφαση για απεργία-αποχή από αναρμόδιο όργανο (το ΔΣ της ΔΟΕ το θεωρούν αναρμόδιο, η Γενική Συνέλευση των Προέδρων της ΟΛΜΕ είναι και αυτή αναρμόδιο όργανο;) και ότι δε ακολούθησαν οι ομοσπονδίες τη διαδικασία δημόσιου διαλόγου με το Υπουργείο (το οποίο καταρρίπτεται για την ΟΙΕΛΕ, καθώς τα μέλη της είναι εκπαιδευτικοί σε ιδιωτικά σχολεία)….

Αλήθεια όμως, να καλέσουν οι ομοσπονδίες σε διάλογο το Υπουργείο Παιδείας; Ποιο Υπουργείο Παιδείας; Αυτό που:

-Βγήκε πρωταθλητής σε χρόνο κλειστών σχολείων λόγω πανδημίας;

-Που για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης δεν επιμόρφωσε τους εκπαιδευτικούς, δεν έδωσε δωρεάν τάμπλετ και δεδομένα σε παιδιά που δεν διέθεταν αποκλείοντάς τα από τη δημόσια δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση, χάρισε τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εταιρεία Cisco την οποία χρυσοπλήρωσε κι από πάνω;

-Που πήγε να εγκαταστήσει κάμερες στην τάξη(ευτυχώς με τους συλλογικούς αγώνες μας το αποτρέψαμε κι αυτό!);

-Που σκόπευε να διενεργήσει αδιαφανείς και διαβλητές ηλεκτρονικές εκλογές- παρωδία για τα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών(ευτυχώς τις αποτρέψαμε με τη συλλογική αποχή μας κατά 95%!);

-Που διόρισε Διευθυντές Εκπαίδευσης χωρίς να πραγματοποιηθεί κρίση τους με βάση τα αντικειμενικά τους προσόντα;

-Που ούτε φέτος πήρε μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων(περισσότερους και μόνιμους εκπαιδευτικούς κι όχι αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις, μικρότερα τμήματα με 15 το πολύ μαθητές κι όχι 27αρια που έχουμε αυτή τη στιγμή, με περισσότερο και μόνιμο προσωπικό καθαριότητας κι όχι με τρίωρες συμβάσεις σχολικών καθαριστριών που έχουμε αυτή τη στιγμή);

-Που αποκλείει τα προσφυγόπουλα από τα σχολεία;

-Που και μετά τη β φάση πρόσληψης αναπληρωτών αφήνει κενά στα σχολεία;

-Που μοιράζει τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης σε δύο σχολεία;

-Που ακόμη και σήμερα τα δρομολόγια των μεταφερόμενων μαθητών σε αρκετές περιοχές στη χώρα δεν τα έχουν εξασφαλίσει με αποτέλεσμα να επωμίζονται οι γονείς και αυτό το κόστος;

-Που τιμωρεί τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς και τους βάζει να πληρώνουν από την τσέπη τους δύο εργαστηριακά τεστ την εβδομάδα αντί να διενεργεί τακτικά και δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με κλιμάκια του ΕΟΔΥ;

-Που δε διστάζει να καταργεί, να υποβιβάζει και να συγχωνεύει σχολεία ακόμη και σε πυρόπληκτες περιοχές;

-Που μέσω του Υφυπουργού κ. Συρίγου ξεπλένει τις δράσεις οργανωμένων νεοναζί με οπλισμό και μαχαίρια σε σχολείο της Σταυρούπολης υιοθετώντας τη θεωρία των δύο άκρων και κρατώντας ίσες αποστάσεις;

Που δεν παίρνει θέση εναντίον της δημοσιοποίησης λίστας ονομάτων νηπίων και άρα παρακίνησης σε ρατσιστική βία από το βουλευτή της ΝΔ κ. Μπογδάνου(ευτυχώς που παρενέβη εισαγγελέας!);

Καλούμε αυτό το Υπουργείο έστω και τώρα να σκύψει πάνω από τα προβλήματα και να δώσει λύσεις σε αυτά…Εμείς οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους γονείς και την υπόλοιπη κοινωνία θα συνεχίσουμε και στα δικαστήρια και στο δρόμο και παντού να δίνουμε τη μάχη ενάντια στην τιμωρητική αυτή αξιολόγηση που οδηγεί τα σχολεία σε κατηγοριοποίηση, υποχρηματοδότηση, κλείσιμο, οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες των μαθητών(αυτό έχει αποδειχθεί και στην Αγγλία της Θάτσερ και στην Αμερική του Ρίγκαν όπου εφαρμόστηκε) ,στην περικοπή μισθού και στην απόλυση εκπαιδευτικών...Εξάλλου πραγματοποιείται ήδη αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου από το Σύλλογο Διδασκόντων κάθε σχολείου(που είναι και το κυρίαρχο όργανο του σχολείου) σε επίπεδο σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τα ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού)…

Συνεχίζουμε το συλλογικό και δίκαιο αγώνα μας κατά της διάλυσης του δημόσιου δωρεάν δεκατετράχρονου συμπεριληπτικού σχολείου που επιχειρεί η αυταρχική αυτή κυβέρνηση…Θα υπερασπιστούμε με κάθε δυνατό τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών…Η αξιολόγηση Κεραμέως θα μείνει στα χαρτιά…Δε θα αφήσουμε το σχολείο να γίνει επιχείρηση, οι γονείς και οι μαθητές πελάτες και οι διευθυντές managers…

Κ. Νίκη, θα νικήσουμε!