"Meta" το νέο όνομα της Facebook με στόχο του Ζάκερμπεργκ την εικονική πραγματικότητα

Μια νέα διαφορετική εταιρική ταυτότητα φιλοδοξεί να παρουσιάσει το Facebook και ο  Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Στόχος του η εικονική πραγματικότητα. Η αποκάλυψη γίνεται στην ετήσια εκδήλωση Connect της εταιρίας Facebook και το ενδιαφέρον είναι τεράστιο εν μέσω σωρείας δημοσιευμάτων για τη ριζική αλλαγή της πλατφόρμας.

Το Facebook σχεδιάζει να «φτιάξει» ξανά τον εαυτό του στο πλαίσιο του νέου μεγάλου στόχου του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, της δημιουργίας δηλαδή του “metaverse”, ενός νέου διαδικτυακού κόσμου όπου οι χρήστες θα συνυπάρχουν και θα επικοινωνούν σε εικονικούς χώρους.


Στο πλαίσιο μάλιστα της ανάπτυξης του metaverse, η facebook σχεδιάζει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσα στην επόμενη πενταετία.

Το Facebook είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να επενδύσει σε πρώτη φάση 50 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του «metaverse», ένα βήμα που ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ χαρακτήρισε σημαντικό για το μέλλον της εταιρείας.


Η ανακοίνωση έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

«Το Facebook βρίσκεται στο ξεκίνημα ενός ταξιδιού για να χτίσει την επόμενη υπολογιστική πλατφόρμα. Εργαζόμενοι μαζί με άλλους, αναπτύσσουμε αυτό που συχνά αναφέρεται ως metaverse, μια νέα φάση διασυνδεμένων εικονικών εμπειριών με τη χρήση τεχνολογιών όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ιδέα ότι δημιουργώντας μια μεγαλύτερη αίσθηση 'εικονικής παρουσίας', η online αλληλεπίδραση θα έλθει πολύ πιο κοντά στην εμπειρία της αλληλεπίδρασης σε προσωπικό επίπεδο". Διευκρίνισαν ότι "καμία εταιρεία δεν θα έχει την ιδιοκτησία και δεν θα λειτουργεί μόνη της το metaverse. Όπως το Ίντερνετ, το βασικό χαρακτηριστικό του θα είναι η ανοικτή αρχιτεκτονική και η διαλειτουργικότητά του», είχαν αναφέρει σε κοινή τους δήλωση την περασμένη εβδομάδα οι αντιπρόεδροι της εταιρείας Νικ Κλεγκ και Ξαβιέ Όλιβαν. 



Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.

Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.

Υπενθυμίζουμε πως προ ημερών, ενας νέος μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος κατηγόρησε το Facebook ότι επιλέγει τα κέρδη έναντι της συγκράτησης προβληματικού περιεχομένου, σύμφωνα με την Washington Post, καθώς ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πασχίζει να απεγκλωβιστεί από το σκάνδαλο που προκάλεσαν οι αποκαλύψεις της Φράνσις Χάουγκεν.

Σύμφωνα με άρθρο της αμερικανικής εφημερίδας, ο δεύτερος μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος είναι, όπως και η Χάουγκεν, πρώην εργαζόμενος του Facebook, μέλος της ομάδας αρμόδιας για την πολιτική ακεραιότητα της πλατφόρμας, ο οποίος υπέβαλε κατάθεση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.

Σε αυτή τη γραπτή κατάθεση, ο πρώην εργαζόμενος της εταιρείας της Σίλικον Βάλει παραθέτει συγκεκριμένα σχόλια που έγιναν το 2017, όταν η εταιρεία αποφάσιζε τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης της διαμάχης που σχετιζόταν με την ρωσική ανάμιξη στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016 και γινόταν και μέσω του Facebook.

Είχε προηγηθεί η κατάθεση της Χάουγκεν ενώπιον επιτροπής του αμερικανικού Κογκρέσου. Η 37χρονη μηχανικός πληροφορικής ισχυρίστηκε ότι τα ηγετικά στελέχη της εταιρείας της Καλιφόρνιας, με επικεφαλής τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο Μαρκ Ζούκερμπεργκ «επιλέγουν τα κέρδη τους έναντι της ασφάλειάς μας».

Η ίδια είχε προηγουμένως διαρρεύσει στη Wall Street Journal εσωτερικά έγγραφα που έριχναν νέο φως σε γνωστές επιπτώσεις της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως ψυχολογικά προβλήματα εφήβων κοριτσιών που εκτίθενται υπερβολικά σε φαινομενικά «τέλειες» ζωές και σώματα influencers στο Instagram.

Πάντως ο Ζούκερμπεργκ είχε μιλήσει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τις χθεσινές ανακοινώσεις να δείχνουν πως ο ίδιος προχωρά απερίσπαστος στο ολικό rebranding του τεχνολογικού κολοσσού. 





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια