Δράση ευαισθητοποίησης μαθητών για τον σχολικό εκφοβισμό (bullying) στο 4ο Λύκειο Χαλκίδας


Δράση ευαισθητοποίησης μαθητών για τον σχολικό εκφοβισμό (bullying) πραγματοποιήθηκε στο βιωματικό εργαστήριο με όλα τα τμήματα του 4ου Λυκείου Χαλκίδας.  

Με τον όρο «σχολικός εκφοβισμός» ή «Bullying» περιγράφουμε μία κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές. 

Στο 4ο Λύκειο, με αφορμή την καθιερωμένη μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, την  6η μέρα του Μάρτη, η οποία έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, διοργανώθηκε μια δράση εναντιωμένη στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλος αριθμός μαθητών. 

  

Οργανώθηκαν βιωματικά εργαστήρια σε κάθε τμήμα του σχολείου, προκειμένου οι έφηβοι μαθητές να ενημερωθούν να ευαισθητοποιηθούν και να κινητοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. 

Οι υπεύθυνοι καθηγητές που ανέλαβαν αυτή τη δράση είχαν επιμορφωθεί σχετικά με αντίστοιχο σεμινάριο.

 Οι μαθητές στο άκουσμα της λέξης «σχολικός εκφοβισμός» έγραψαν ελεύθερα κι αυθόρμητα σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί τις λέξεις-έννοιες που τους έρχονταν στο μυαλό.

 Στη συνέχεια, έφτιαξαν ένα σκίτσο ενός τυχαίου εφήβου, στον οποίο πρόσθεσαν χαρακτηριστικά γνωρίσματα και του έδωσαν και όνομα.

 Κάθε μαθητής έγραφε «μία λέξη που πονάει» και την «πετούσε» στο σκίτσο.

Σκοπός ήταν να αντιληφθούν πως υπάρχει περίπτωση οι «βλάβες» από τη χρήση ανάλογων συμπεριφορών και λεκτικών εκφράσεων, να είναι πιο μόνιμες, και να έχουν επιπτώσεις στο Σώμα, στα Συναισθήματα, στις Σκέψεις και στη Συμπεριφορά του ατόμου που δέχεται εκφοβισμό, τώρα και στο μέλλον.

 Δόθηκαν σκίτσα σε μορφή παζλ, προκειμένου οι μαθητές να χωριστούν σε ομάδες, να αναζητήσουν τα κομμάτια της εικόνας και να συζητήσουν για το τι δείχνει η εικόνα και πως μπορεί να νιώθει το θύμα.

 Στη συνέχεια δραματοποίησαν τα δύο από τα τέσσερα σενάρια των σκίτσων.

Η δράση τελείωσε με:

Ευχή όλων είναι τα παιδιά να φτάσουν να έχουν σε τέτοιο βαθμό την ενσυναίσθηση και το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο, ώστε να μη χρειάζεται να πραγματοποιούνται τέτοια εργαστήρια, προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν. Προσβλέπουμε σε ένα καλύτερο μέλλον….

Επίσης  όλοι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, με χαρά και θετική διάθεση :

 Αναπλαισίωση των λέξεων που «πονάνε» με άλλες θετικές λέξεις και εκφράσεις.

 Ένα θετικό μήνυμα από τον κάθε μαθητή στον κάθε μαθητή.